ورزش

این وبلاگ جهت آشنایی شما ورزش دوستان با برخی از ورزش ها وکمی هم مزاح برای تفریح ساخته شده.امیدوارم که راضی باشید.

 
عکس هایی از دختران ایرانی كاراته باز





نوشته شده در دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:,ساعت 13:19 توسط سحر| |

 

تیم کاراته دشت مغان پارس آباد با مربیگری آقای استاد عبداله نعمتی به عنوان نماینده کاراته استان در مسابقات لیگ برتر کاراته کشور شرکت نمود. ترکیب تیم در هفته اول مسابقات آقایان بهزاد پور زارع-داریوش حقی زاده-توحید خانمحمدی-علی شهبازی-فرزاد وطن خواه-نیما خوش اخلاق - بهنام نجفی -ایلقار نورآذر- ناصر سلطانی و آرمین بهمنی را تشکیل دادند.

این تیم در هفته اول لیگ برتر کشور مقابل تیم های ایوان پرشان لرستان و هیات کاراته شهریار تهران صف آرایی نمود و توانست با اقتدار هر دو تیم را شکست داده و ۳ امتیاز مسابقه را کسب نموده و با مجموع ۶ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر کاراته کشور قرار گیرد.

این تیم در حال حاضر بدون اسپانسر با هزینه شخصی مربی تیم آقای عبداله نعمتی اداره شده ولی با این حال نتیجه قاطعی بدست آورده است ولیکن در صورت عدم حمایت مالی مسئولان استانی و شهرستانی و شرکت های دولتی و خصوصی استان و شهرستان مسلماً در مضیقه مالی بسر خواهد برد و روند رو به رشد آن با مشکل مواجه خواهد شد.

گفتنی است این تیم در سالهای گذشته توسط شرکت نمین سرامیک حمایت مالی شده است ولی در حال حاضر اسپانسر تیم نمی باشد. 

حضور مقتدرانه این تیم کاراته در مسابقات لیگ برتر کشور فرصت استثنایی برای اسپانسرها بویژه شرکت نمین سرامیک می باشد زیرا این مسابقات در شبکه های سراسری صدا و سیمای کشور به روی آنتن می رود و فرصت مناسبی برای تبلیغات می باشد.

 

نوشته شده در سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:,ساعت 16:38 توسط سحر| |

مسابقات انتخابی کاراته استان اردبیل برگزار شد/ قهرمانی تیم اردبیل
اردبیل – خبرگزاری مهر: رقابتهای انتخابی کاراته استان اردبیل در سبکهای کنترلی برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی در ورزشگاه رضا زاده اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مسابقات که شامگاه پنجشنبه در این محل به پایان رسید، بیش از 200 کاراته کار از شهرستانهای مختلف استان اردبیل در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال شرکت کرده بودند.

رئیس هیئت کاراته استان اردبیل در پایان این رقابتها در گفتگوی اختصاصی با مهر ضمن اشاره به کیفیت بالای این مسابقات گفت: امروز شاهد رقابت نزدیک و سنگین برای انتخابی تیم استان بودیم و این نشان دهنده رشد کاراته در اردبیل است.

وحید جلیلی با اشاره به حضور 200 کاراته کار از تمام شهرستانهای استان متذکر شد: این مسابقات یک روزه برگزار شد و تلاش کردیم در میدان رقابت تیم های انتخابی استان را مشخص کنیم.

 

وی مهمترین ملاک برای قرار گرفتن در تیم استانی را شرکت و کسب مقام برتر در مسابقات استانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر انتخاب تیمهای استانی، این رقابتها می تواند در ایجاد انگیزه در ورزشکاران و رشد کاراته در تمام مناطق استان موثر باشد.

به گفته رئیس هیئت کاراته استان نفرات برتر هر اوزان در رده های سنی مختلف به اردوی ترتیبی دعوت و نفرات منتخب اردو جهت رقابتهای کشوری به مسابقات اعزام خواهند شد.

وی همچنین از حضور 30 داور از سراسر استان در این مسابقات خبر داد و تصریح کرد: این داوران به صورت کامل قضاوت بازیهای انتخابی را برعهده داشتند و عملکرد آنها هیچگونه بحث و اعتراضی را در پی نداشته است.

جلیلی سطح داوران استان را قابل قبول و مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: داوران منتخب برای این رقابتها قبل از آغاز مسابقات در یک کلاس توجیهی شرکت و توسط کمیته داوران هیئت کاراته استان از آخرین قوانین داوری مطلع و آگاه شده بودند.

وی همچنین با اشاره به نتایج این مسابقات یادآور شد: در بخش تیمی این رقابتها تیم اردبیل با 12 طلا، 10 نقره و 30 برنز به مقام اول دست یافت و تیم پارس آباد با 11 طلا، 12 نقره و 11 برنز دوم شد.

رئیس هیئت کاراته استان متذکر شد: خلخال با شش طلا، چهار نقره و دو برنز، گرمی با چهار طلا، سه نقره و هفت برنز، جعفر آباد با یک طلا، پنج نقره و چهار برنز و تیم مشگین شهر با یک طلا و دو برنز به تربیت تیمهای سوم تا ششم این رقابتها بودند.

وی نتایج رقابتها در بخش انفرادی را نیز به این تربیت عنوان کرد:

در رده سنی نونهالان و در وزن 20- امیر لطفی آذر از جعفرآباد، در 23- احمدرضا عین الهی از خلخال، 25- علیرضا زینالی از اردبیل، 28- رضا فخیم پارس آّباد، 33- حسین نوری از خلخال، 36- حمیدرضا مجرد از گرمی، 39- امید حیدر زاده از اردبیل، 42- حسین عادل از اردبیل و در وزن 50- سینا جوانشیر از پارس آباد حایز رتبه اول و مدال طلا شدند.

در رده سنی نوجوانان و در وزن 33- امیر فرزانه از خلخال، 36- میثم پروینی از پارس آباد، 39- میلاد صدری از اردبیل، 42- بهنام عباسی، 45- علی نوری زاده، 50+ نیما قاسمی هر سه از گرمی، 55- باقر صداقت خواه از اردبیل، 60- امیررضا جدی از پارس آباد و وزن 60+ یاشار امامی زاده از مشگین شهر مقامهای اول را کسب کردند.

در رده سنی جوانان نیز در وزن 52- سیدمحمدتقی حافظی، 67- مهران احسانیان و 67+ محمد انان پور هر سه از خلخال، 61- سجاد اسمعیلی و 57- فردین بایرام زاده هر دو از اردبیل و در وزن 55- مهدی علیپور از پارس آباد به قهرمانی دست یافتند.

در رده سنی امید که در چهار وزن برگزار شد، در اوزان 55- و 67- کاراته کاران پارس آبادی بنامهای بابک قربانی و توحید خان محمدی اول شدند و در اوزان 61- و 67+ نیز بیژن جدی مقدم و فرشید رضوان هر دو از اردبیل به مدال طلای این رقابتها رسیدند.

در رده بزرگسالان هم که در هفت وزن برگزار شد، مدال طلای در اوزان مختلف به کاراته کاران پارس آباد و اردبیل رسید که سهم پارس آباد چهار طلا و سهم اردبیل سه طلا بود.

براین اساس در زون 55- بابک قربانی از پارس آباد که در رده امید نیز طلا گرفته بود، اول شد و در وزن 61- علی شهبازی از این شهرستان، 63- بیژن جدی مقدم دارنده طلای رده امید از اردبیل، 67-  شمسعلی یوسفی و 84- هوشنگ ابراهیم زاده هر دو از پارس آباد و 76- صادق کیانی و 84+ علی عبدی وند هر دو از اردبیل به عنوان نفرات اول معرفی شدند.
.......................

نوشته شده در سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:,ساعت 16:34 توسط سحر| |

استاد صمد نوری در وزن به اضافه ۸۰كيلوگرم رده سني ۴۰ تا ۴۵ به عنوان نماينده استان اردبيل، درسومين دوره مسابقات كاراته پيشكسوتان كشور در دو بخش كاتا و كوميته و با حضور ۸۰كاراته كا (۳۵ كاتارو و۴۵ كوميته كا) از استان هاي مختلف كشور به ميزباني تهران در سالن شهيد كبكانيان برگزارشد شرکت نمود و حائز رتبه دوم کشور شد.
صمد نوري، رزمي كار و مربي برجسته كاراته استان و كشور، که سابقه شركت در دهها مسابقات كشوري و برون مرزی را دارد چندين مدال طلا، نقره و برنز به دست آورده است. ناگفته نماند آقای نوری عضو شورای شهر پارس آباد بوده و حمایت های ویژه ای از ورزشکاران در بسیج امکانات شهری جهت اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف دارد. بر همین اساس طی مراسمی روز  دوشنبه مورخ ۲۸/۵/۹۲ با حضور مسوولان محلي با اهداي هدايا و لوح سپاس از این یشکسوت کاراته تجليل شد.

نوشته شده در سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:,ساعت 9:13 توسط سحر| |

کاراته

 
 
مهمترین استادان وقت کاراته در جلسه‌ای در توکیو (دههٔ ۱۹۳۰)، از چپ: بنیان‌گذار ، بنیان‌گذار ، شاگرد اصلی فوناکوشی، گیچین فوناکوشی بنیان‌گذار کاراته مدرن و شوتوکان کاراته، موتوبو چوکی از مهمترین مبارزان کاراته، کنوا مابونی بنیان‌گذار شیتوریو کاراته، گنوا ناکازونه و تایرا شینکن استاد هنرهای رزمی سنتی اوکیناوا و شاگرد فوناکوشی و مابونی

کاراته (به ژاپنی: 空手)‏ نوعی هنر رزمی متعلق به جزایر ریوکیو است، جایی‌که امروز در اوکیناوا در ژاپن قرار دارد. این رشته از ترکیب روش‌های جنگی بومی این منطقه معروف به ته (معنی تحت‌اللفظی: دست) و هنرهای رزمی چینی که در ژاپن به کاراته‌کا نامیده می‌شوند.

تکامل کاراته تا سدهٔ نوزدهم در جزایر ریوکیو پیش از آن که به قلمرو ژاپن ملحق شود، اتفاق افتاد. در اوایل سدهٔ بیستم در پی دورانی از تبادلات فرهنگی بین ریوکیو و ژاپن به سرزمین اصلی ژاپن معرفی شد. در ۱۹۲۲ وزارت آموزش ژاپن گیچین فوناکوشی (بنیان‌گذار کاراته مدرن) را برای نمایش کاراته به توکیو دعوت کرد. در ۱۹۲۴ دانشگاه کیو نخستین باشگاه دانشگاهی کاراته را تأسیس کرد و تا سال ۱۹۳۲ در تمام دانشگاه‌های اصلی ژاپن باشگاه‌های کاراته بر پا شده بود. در این دوران که نظامی‌گرایی ژاپنی اوج گرفته بود، نام این رشته از واژه‌ای با معنی تحت‌اللفظی «دست چینی» به واژه‌ای هم‌نوا با معنی «دست خالی» تغییر کرد. البته هر دو کلمه کاراته تلفظ می‌شوند. این تغییر نشان‌گر اشتیاق ژاپنی‌ها به معرفی این رشته به عنوان یک هنر رزمی ژاپنی بود. پس از جنگ جهانی دوم اوکیناوا یک قرارگاه نظامی مهم ایالات متحده آمریکا شد و تمرین کاراته در میان نظامیان ساکن این جزیره محبوبیت یافت.

فیلم‌های سینمایی رزمی دههٔ ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ کمک زیادی به افزایش محبوبیت کاراته کردند و به گشایش باشگاه‌های کاراته در بسیاری از نقاط دنیا منجر شدند مدرس ارشد شوتوکان دوجو معتقد است «اکثر هنرجویان کاراته در کشورهای دیگر کاراته را فقط برای تکنیک‌های مبارزه‌ای آن دنبال می‌کنند...فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، کاراته را به مثابهٔ روشی جادویی برای جنگیدن معرفی می‌کنند که قادر به کشتن یا مجروح کردن حریف در یک چشم بر هم زدن است...رسانه‌های جمعی یک هنر ساختگی را معرفی می‌کنند که بسیار دور از واقعیت است.» نیز معتقد است «کاراته را می‌توان یک نبرد درونی یا ماراتونی توصیف کرد که تمام عمر طول می‌کشد و موفقیت در آن تنها از مسیر خویشتن‌داری، تمرین سخت و ابتکارات خلاقانه میسر است.»

یک مبارزهٔ قهرمانی جهان کاراته در سال ۲۰۰۶

برای بسیاری از هنرجویان، کاراته یک تمرین عمیق فلسفی است. کاراته-دو به آموزش اصول اخلاقی می‌پردازد و می‌تواند جنبهٔ معنوی برای پیروان آن داشته باشد. امروزه کاراته برای کمال شخصی، دفاع شخصی، و به عنوان یک ورزش آموخته می‌شود. کاراته در برنامه بازی‌های جهانی، و بازی‌های آسیایی قرار دارد. این رشته از سوی کمیته بین‌المللی المپیک هم به رسمیت شناخته شده اما تاکنون نتوانسته است وارد برنامه بازی‌های المپیک شود. در سال ۲۰۰۵ این رشته تا آستانه ورود به المپیک ۲۰۱۲ لندن پیش رفت اما در جریان رأی‌گیری کمیته بین‌المللی المپیک نتوانست اکثریت دوسوم آراء برای ورود به المپیک را کسب کند. «وب ژاپن» وب‌گاه متعلق به وزارت خارجه ژاپن تعداد هنرجویان کاراته در سراسر جهان را حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد کرده‌است.

محتویات

تاریخچه

کاراته دارای قدمتی پنج هزار ساله‌است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن بودیدهاراما است که حدود ۵۲۵ سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته‌است. وی که از پیشوایان مذهبی بودایی بود، به تنهایی از هند به راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتری خود و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار مشکل موجود در آن زمان به چین رسید و در ایالت و معبد شائولین اقامت گزید. تعالیم بودیدهاراما شامل تمرینات شدید انضباطی و رعایت پرهیزکاری بود. وی ۹ سال رنج و ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردانش نیز بتوانند در مقابل ساعت‌های طولانی تفکر و اندیشه تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دین را سد راه خود می‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند ۱۸ حرکت تمرینی را ابداع نمود که در حقیقت زیر بنای حرکات کاراته امروزی است.

کاراته امروزی شکل تکامل یافته‌ای از کمپوی چینی (بوکس چینی) می‌باشد که در ابتدا اوکیناوا به منظور جلو گیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل در آوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع آوری سلاح‌های رزمی اقدام نمودند مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر باعث شکوفایی هرچه بیشتر کاراته شد.

در سال ۱۹۲۱ یکی از بزرگ‌ترین استادان کاراته جزیره اوکیناوا گیچین فونا کوشی ۱۸۶۸-۱۹۵۷ توانست با قدرت و ظرافت تمام کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنر جویان که تحت تعلیم بزرگ‌ترین استادان اوکیناوا قرار گرفته بودند، تکنیک‌های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک‌های متعددی از کاراته را به وجود آوردند.

سال ۱۳۴۲ سال ورود کاراته به ایران توسط و محمدعلی صنعتکاران و فرهاد وارسته می‌باشد.

در حال حاضر، سبکهای مختلف کاراته، بالغ بر صدها سبک می‌شود که در واقع، بازگشت همه آنها به چهار سبک اصلی و مادر از سبک‌های اصلی و کنترلی و یک سبک نیمه کنترلی می‌باشد.

تاریخچه

کاراته دارای قدمتی پنج هزار ساله‌است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن بودیدهاراما است که حدود ۵۲۵ سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته‌است. وی که از پیشوایان مذهبی بودایی بود، به تنهایی از هند به راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتری خود و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار مشکل موجود در آن زمان به چین رسید و در ایالت و معبد شائولین اقامت گزید. تعالیم بودیدهاراما شامل تمرینات شدید انضباطی و رعایت پرهیزکاری بود. وی ۹ سال رنج و ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردانش نیز بتوانند در مقابل ساعت‌های طولانی تفکر و اندیشه تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دین را سد راه خود می‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند ۱۸ حرکت تمرینی را ابداع نمود که در حقیقت زیر بنای حرکات کاراته امروزی است.

کاراته امروزی شکل تکامل یافته‌ای از کمپوی چینی (بوکس چینی) می‌باشد که در ابتدا اوکیناوا به منظور جلو گیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل در آوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع آوری سلاح‌های رزمی اقدام نمودند مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر باعث شکوفایی هرچه بیشتر کاراته شد.

در سال ۱۹۲۱ یکی از بزرگ‌ترین استادان کاراته جزیره اوکیناوا گیچین فونا کوشی ۱۸۶۸-۱۹۵۷ توانست با قدرت و ظرافت تمام کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنر جویان که تحت تعلیم بزرگ‌ترین استادان اوکیناوا قرار گرفته بودند، تکنیک‌های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک‌های متعددی از کاراته را به وجود آوردند.

سال ۱۳۴۲ سال ورود کاراته به ایران توسط و محمدعلی صنعتکاران و فرهاد وارسته می‌باشد.

در حال حاضر، سبکهای مختلف کاراته، بالغ بر صدها سبک می‌شود که در واقع، بازگشت همه آنها به چهار سبک اصلی و مادر از سبک‌های اصلی و کنترلی و یک سبک نیمه کنترلی می‌باشد.

سبک‌های کاراته

بطور کلی سبک‌های کاراته به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. سبک‌های کنترلی
  2. سبک‌های غیر کنترلی
  3. سبک‌های رینگی

برخی از سبک‌های مهم در کاراته (چهار سبک اصلی یا سبک‌های مادر):

  • شوتوکان، که توسط استاد فقید فوناکوشی که او را به عنوان پایه گذار کاراته امروزی می‌شناسند پایه‌گذاری شده‌است.
  • شیتوریو، (سیستم ناهاته، سیستم شوری‌ته) این سبک توسط
  • وادوریو،
  • گوجوریو

سبک‌های کنترلی

سبک‌های غیر کنترلی

  • کیوکوشین، (بنیان گذار: ماسوتاتسو اویاما) کیوکوشین‌کای، از عناصر مختلفی که نشات گرفته از تجریبات اویاما وسبک‌های دیگر است، به وجود آمد.
  • گوجوریو: در گوجوریو هر دو گونهٔ مبارزات کنترلی و غیرکنترلی وجود دارد.
  • انشین

سبک‌هایی با بنیانگذار ایرانی:



Design By : Susa Theme